Tuesday, August 23, 2011

SUNGAI ATAS SUNGAI. Kenapa aku baru tau? -.-

The Madeburg Water Bridge In Germany






Ok. Pathetic gila aku baru tau benda ni. Tu pun sbb ada orang email aku. BHAHAHAH! Padahal benda ni dah opened for public since 2003 lagi haa. -.- Ketinggalan zaman gila, NOOB! HAHAHA. Okeh tak kesah laa. Pada yang taktau la kan benda ni depa bina start awai tahun 1930 an lagi nuhh. Tapi sbb World War 2 and ada la perpecahan kat Germany tu kerja-kerja pembinaan tu pun jadi la sekerat jalan. Tapi tahun 1997 depa sambung semula bina bridge tu and sampai la tahun 2003 benda tu siap and opened for public. KAHKAH. Lama dah pun sebenaqnya bukak bridge tu. Kira hebat gila laa. Kalau suh aku bina memang sampai kucing berteloq pun takkan siap. Kalau siap pun mesti orang takut nak guna. HARHAR. Ohhh saya bukan ahli fizik yang berjaya :p Haa kalau nak tau lagi bridge ni sepanjang 918 metres which is 690 metres over land and the other 228 metres over water. And benda ni jugak dikatakan tempat bekalan air yang terpanjang wehh. Kos nak bina benda ni 500 million Europe :O Perghh bykk! Haa ok yang tu je aku nak sampaikan. HAHAHA. Mybe ramai dah kot yang tahu, *aku je tak tahu kahkah. Kbai. :D

2 comments: