Wednesday, November 7, 2012

Creeptonia :)


Di daerah asing ini
terdampar aku keseorangan.
Udara kering tanpa jirim.
Tiada zarah halus yang diskrit.
Juga tiada cahaya suria
menembusi awan-awan gelap di angkasa raya.
Bagaimana bisa aku hidup di daerah hambar
tanpa atom, molekul dan ion
yang biasanya memenuhi ruang udara?
Sedang aku terpinga-pinga bagai rusa masuk kota
tiba-tiba
Tuhan bersuara dari atas sana,
“Aku akan turunkan mereka!”
“Dan terangi daerah ini dengan cahaya”
“Juga udara diwarnai tawa gembira penuh bahagia”
“Biar lengkap secukup rasa”
“Aku namakan dunia ini Creeptonia!”
“Dan mereka semua itu umpama keluarga”
“Moga tiada lagi rasa kosong di dada.”
Ya Tuhan
Terima kasih atas kurniaanMu
yang indah tak terhingga
Aku gembira tidak terungkap oleh kata.
Anda tahu anda siapa.

No comments:

Post a Comment